همزمان با جو دوره رنسانس و مدرن و ظهور ماشین در زندگی روزمره تاویل هایی بر این اساس از معماری هم صورت گرفت و بنا هم مثل ماشین دیده شد، ماشینی برای زندگی! فرم هم بر این اساس تابعی از عملکرد درونی و برای کارکرد در همه جای دنیا دقیقا مثه یک ماشین ساخته شد. بعدها در دوره پس از مدرن، این نگاه کمی تعدیل شد و جنبه های دیگه فرم هم در نظر اومد.
این مقدمه خلاصه برای ورود به تمرینی است که منحصرا جهت نگاه به نقش عملکرد و ایستایی در قالب طرح یک صندلی داده شد تا شما به :
- قابلیت های ماده سازنده و نقش آن در طرح
- نقش تناسبات در مقیاس واقعی جهت آمادگی صندلی برای عملکردی خاص
- شکل انتقال نیروها و تاثیر ایستایی در طراحی
آشنا بشین.
مسلما ارزیابی تمرین ها هم بر این اساس صورت خواهد گرفت، اینکه چقدر واقعیت ماده دیده شده یعنی چقدر این مقواها در طرح حل شدن، به زبان ساده تر: آیا طرح موجب پیچیدگی و هدر رفتن در استفاده از مواد شده یا اینکه طرح با شناخت قابلیت های ماده و استفاده از اون ها شکل گرفته؟ طرح نهایی چقدر متناسب در اجزا است و چقدر با مقیاس انسانی سازگاره؟ ( برای کنترل مقیاس های انسانی باید به کتاب های مرجع استاندارد مثله نویفرت و یا تایم سرور مراجعه کنین) دقت کنید که چه قسمت هایی باربر نیستند و انتقال نیروها عمدتا از چه اجزایی صورت می گیره این به شما امکان حذف هوشمندانه از توده و سبک کردن و ارتقا طراحی رو می ده.